Två år tillsammans!

Idag har min hankatt Felix bott hos mig i två år. Tiden har gått så himla fort och han har vuxit och blivit en riktigt redig kisse. Han var sex månader gammal när han flyttade in här och var redan då en riktig liten buse. Sedan dess har han ju hunnit med en hel uppsjö galna upptåg och det lär ju fortsätta i samma stil framöver. I Felix sällskap har man sällan tråkigt så att säga.

 

Jag minns när han skulle flytta in här - jag var så himla nervös. Allting hade jag förberett i minsta detalj genom att köpa klösträd, kattlåda, kattsand, matskålar, torrfoder, burkmat, godis och leksaker och väntan var olidlig. Knäpp som jag var hällde jag upp torrfoder och rent vatten flera dagar i förväg för att jag ville känna in feelingen. Jösses, det är ju rent av pinsamt att erkänna… Undra om han förstod hur efterlängtad han var!?

 

Att skaffa katt har varit ett av de bästa besluten jag tagit i hela mitt liv. Det kostar en del, kräver en del skötsel och gör en rätt så låst, men det är det värt. Varenda sekund!


Felix under hans första dag/natt hemma hos mig. Älskade gosetroll!


Kommentarer
Postat av: felicia

tror inte han kan ha det bättre än hos dej:)

2010-01-15 @ 11:34:14
Postat av: Sofia Werlin

SV: den är hemskt!! Magmusklerna gör verkligen ont idag :P

2010-01-15 @ 13:46:03
URL: http://sofija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0