Underbara väder

Idag har jag varit och jobbat min tvåtimmarsstädning på KappAhl på förmiddagen som vanligt. Butiken var inte alls speciellt stökig så det kändes faktiskt smått onödigt att städa.  Efter jobbet blev de en vända på stan för att uträtta lite ärenden. Jag var bland annat inne på hälsokost och köpte ett 2-pack Omega-3 Forte som jag äter dagligen för att få i mig ordentligt av de essentiella fetterna som kroppen behöver. Eftersom man inte äter fisk lika ofta som man borde är det ett bra sätt att få i sig omegan ändå. Det är ett ganska kostsamt kosttillskott, men det är det mer än värt. Jag gav 379 kronor för två burkar á 120 tabletter och det kommer att räcka ett bra tag framöver. Är du intresserad av att läsa mer om Omega-3, kolla här.

 

Sedan blev det en sväng in på KappAhl för de hade en stor rea på underkläder och annat smått och gott. Där blev det tre par trosor och ett litet paraply med rosor på. Jag behövde verkligen ett litet paraply som man smidigt kan ha i väskan när man ska iväg och riskerar att få regn på sig. Det som jag har nu är gigantiskt och oerhört klumpigt att ha med sig. Dessutom glömde jag det hos en kompis på juldagen och sedan dess har det blivit stående där. När ska man orka hämta det liksom?

 

Innan jag gick hem tog jag vägen in på Apoteket för att köpa medicin för magen. De rekommenderade en ask Novalucol tuggtabletter, men jag har inte märkt någon större skillnad ännu. Jag tog en direkt när jag kom hem, men ingenting hände, trots att de skulle vara snabbverkande inom några minuter. Får väl ge det en chans till lite senare.

 

Vid 12-tiden gick jag och Linda ute och gick en runda runt Djulö allé. Solen sken i ansiktet på oss större delen av promenaden och det var helt underbart – är fortfarande rosig om kinderna från både sol och kyla. Vi ska försöka hinna med fler sådana härliga turer nu när det är så fantastiskt väder. Jag tycker att det är helt underbart! Dock verkar jag vara ganska ensam om det - folk beklagar sig ständigt över kylan i sina statusuppdateringar på Facebook. Det är ju bara att klä på sig ordentligt, så är problemet löst.

 

Nu ska jag vila en stund innan det är dags att göra sig i ordning och bege sig bort till Klara. Vi får se vad det blir för galna upptåg den här gången!


Kommentarer
Postat av: Claudia

jaha åh, jättesöt är dom! =)

2010-01-09 @ 15:36:29
URL: http://claudiias.blogg.se/
Postat av: Sissi

fin blogg!

2010-01-09 @ 15:55:10
URL: http://enligtsissi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0