Väldigt orolig

I morse när jag rensade kattlådan upptäckte jag små röda fläckar i urinklumparna. Detta kom som en blixt från klar himmel och jag kunde verkligen inte förstå varför. Varken Tuss eller Felix har visat några som helst tecken på smärta eller ändrat sitt beteende på sistone. På grund av detta har jag nu grundligt observerat katterna hela dagen och kollat lådan efter varje besök. Eftersom jag har två katter som delar samma låda var det svårt att veta vem det blodblandade urinet kom ifrån, men det visade sig vara Felix. Han har varit på lådan och kissat två gånger nu under kvällen och båda klumparna i sanden har visat röda stänk. Jag bli alldeles ifrån mig av oro! Jag vet att det är ganska vanligt med urinvägsinfektion och urinsten på katter och det är väl någonting sådant min lilla älskling har råkat få. Det märkliga är, som jag nyss skrev, att han inte visar några som helst tecken på sjukdom. Han äter, dricker, sover, leker och gosar precis som vanligt. Han gör heller inga ljud i samband med besöken på lådan som kan tyda på smärta och klumparna i lådan är av samma storlek som vanligt. Han kan alltså kissa problemfritt utan smärta, ändå kommer det blod. Detta gör mig väldigt orolig och jag måste ringa och rådfråga veterinären det första jag gör på måndag morgon.

Oh, mina älskade små varelser! Jag går genom eld och vatten för er. Snälla, låt det inte vara någonting allvarligt!

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Hittade hit genom Mer trafik.

Fy vad jobbigt, hoppas det inte är något allvarligt

Håller tummar

2010-01-03 @ 11:11:17
URL: http://farna.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0