Blöta kyssar till 747


Jag visste att gårdagen skulle bli en riktigt fin dag, men jag kunde inte ens i min vildaste fantasi ana att den skulle bli SÅ bra.

Jag hade lite svårt att slita mig från sängen igår morse eftersom jag var tvungen att pallra mig till jobbet för sjätte dagen i rad. Efter mycket om och med kom jag iväg och uträttade min städning på KappAhl - helt ovetandes om vad som väntade mig där hemma. När jag kom hem möttes jag av en riktig överraskning må jag säga. Jag visste att älsklingen skulle fixa frukost åt mig tills jag kom hem, men det jag möttes av var bortom alla mina förväntningar. Han hade varit och köpt exotisk bricka, med bland annat rostbiff, kyckling, diverse exotiska frukter, ost och kex med mera, som han dukat upp och gjort fint med i vardagrummet. Jag blev alldeles stum av förvåning - jag som väntat mig en random frukost med fil, smörgås och en kopp kaffe eftersom det var ungefär det som fanns i mitt kylskåp för stunden. Ja, vad säger man? Den karln upphör aldrig att förvåna. Efter den utsökta "frukosten" var det dags att göra sig i ordning för att bege dig ut till Julita där det vankades födelsedagsfirande för älsklingens pappa.

Väl framme i Julita bjöds det på fika och kortspel med familjen. Vi spelade Åttan och jag förlorade stort om man säger så. Jag slog alla former av rekord på att plocka många poäng, fastän spelet gick ut på att ha så lite poäng som möjligt efter tionde och sista ronden. Sådant bjuder jag på - jag som sällan är en dålig förlorare (till skillnad från vissa andra, haha). Efter min storförlust bjöds det på en utsökt middag bestående av vildsvinsfilé, klyftpotatis och bearnaisesås och kort därefter begav vi oss vidare mot Eskilstuna. En Kent-konsert på Parkens Zoo stod på tur och jag var förväntansfull som bara den! Dessvärre hade vi otur med vädret, för regnet fullkomligt öste ner, men vad gjorde det? Jag stod där som en dränkt katt och njöt för fulla drag av grymt bra livemusik, underbart sällskap och en känsla av komplett lycka.

Minnet av blöta kyssar till 747 kommer för evigt att finnas i mitt hjärta!

Kommentarer
Postat av: Linda

låter härligt... :)

2010-07-19 @ 13:22:18
URL: http://linda-tunstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0