Sommarens konstaterande

Jag har under sommaren kommit underfund med att jag verkligen hatar tisdagar. De flesta brukar prata om måndagströtthet, men jag har istället tisdagströtthet. Eller snarare tisdagskoma. Måndagarna brukar kunna flyta på rätt bra - energin är på en skaplig nivå efter lite ledigt och jag lever och glädjs av minnena från helgen. Jag vet då att jag har en hel vecka jobb framför mig och försöker stålsätta mig inför allting som ska göras. Sedan kommer tisdagen och all positiv energi är som bortblåst. Jag har då hunnit inse hur långt borta fredagen är, den nyvunna energin från helgen har sinat och allting känns bara jobbigt. Pest, jag kan inte säga bättre!

Jag trodde aldrig att jag skulle säga detta, men snälla, ge mig måndag hela veckan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0