Onödigt vetande

En liten lista som jag hitttade hos Sandra.

Nämn något som gjorde dig glad igår:
När jag, älsklingen och hans killkompisar satt och spelade tv-spel efter frukosten hemma hos hans föräldrar. Det var riktigt roligt och mysigt och bjöd på en hel del skratt. Dessvärre var väl det mesta av skratten åt mig när det gick illa, men sådant bjuder jag på. Man kan ju liksom inte vara bäst på allt ;) Huvudsaken är att man har roligt och det hade jag!
Vad gjorde du kl. 08 i morse: Jag var på KappAhl och städade tillsammans med Kattis.
Vad gjorde du för 15 min sedan: Dammsög och tvättade golven.
Det sista du sa högt: Jävla kattskrälle, idag ligger du minsann inte på plus. Till min katthona Tuss efter att hon kräkts i min precis renbäddade säng.
Det senaste någon sa till dig: Vi hörs av senare ikväll. Puss puss
Vad har du druckit idag: Kaffe, mineralvatten och mango/persikasoppa.
Vad var det senaste du åt: En banan.
Vad var det senaste du köpte: Matvaror på Netto igår kväll.
Vad är det för färg på din ytterdörr: Brun
Vad är det för väder hos dig nu: Mulet och trist. Man skulle kunna tro att det blivit höst. Hemska tanke!
Godaste glassmaken: Pecannöt kola.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Absolut, det händer när man som minst anar det!
Sover du tungt: Ja, men vaknar väldigt lätt.
Drömmer du mardrömmar: Ja, ibland.
Trivs du med ditt jobb: Jobbar extra inom städ och det gör jag väl mest för pengarnas skull, inte för att det är roligt eller speciellt trivsamt. Mitt blivande jobb som lärare däremot trivs jag väldigt bra med.
Favoritklädsel: Leggings och tunika.
Favoritlåt just nu: Melanie Fiona - Monday Morning
Vad ser du om du tittar till höger: En bordsfläkt.
Vad gör dig glad just nu: Tanken på min underbara älskling som gör mig obeskrivligt lycklig!
Vad ska du göra härnäst: Ta en välbehövlig dusch. Är alldeles sotig och svettig efter en hel dags jobb på städ. Sedan ska det fixas kvällsmat och lunchlåda tills imorgon.
Höger eller vänsterhänt: Höger
Humör just nu: Trött och lite smågrinig.
Favoritgodis: Choklad och röda ferraribilar.
Kläder just nu: Trosor, strumpor, bh och linne. Snygg kombo, men ursäktar mig med att jag är på väg in i duschen.
Sommarplaner: Fester, middagar, födelsedagsfiranden, kvalitetstid med älsklingen, jobb, små utflykter, konserter mm. En riktigt underbar sommar hittills och fortsättningen kommer garanterat att bli minst lika bra.
Hur många kuddar sover du med: Två.
Spelar du något instrument: Tvärflöjt och blockflöjt. Lite gitarr och piano också, men mycket halvhjärtat.
Morgon eller nattmänniska: Någonting däremellan... Tycker inte om att gå upp, men när jag väl är uppe rullar det på.
Vad är viktigast för dig: Att jag, mina nära och kära får ha hälsan och lyckan i behåll.
Är du kittlig: Ja, och det tycker älsklingen är jätteroligt. Morr!
Snarkar du: Jag vet inte riktigt. Ingen som har påpekat det hittills, så jag tycks ligga lågt med det.
Stjärntecken: Kräfta
Äckligaste insekten: Myggor och annat äckelpäckel. Allt som surrar, krälar, sticks och sånt är vidrigt.
Längtar du mest efter just nu: Att få gosa in mig i min karlns famn och tala om för honom hur mycket jag tycker om honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0