Efterlängtad helg

Det här har varit en riktigt bra, trots det trista vädret. Allt regn fick faktiskt min arbetsmotivation att öka eftersom jag slapp ha ångest över att vara inne medan solen skiner - ett stort plus må jag säga. Att det sedan var fredag och sista arbetsdagen innan mina två lediga veckor gjorde ju inte saken sämre. När jag kom hem från jobbet duschade jag, gjorde mig i ordning och begav mig ner på stan. När jag var och städade på KappAhl i morse hittade jag några plagg på rea som jag blev sugen på, som jag var tvungen att åka ner och prova. Det blev en vit over size tröja med svarta ränder och en svart klänning med små silvriga nitar runt halsringningen. På Lindex hittade jag en vit bh som satt riktigt bra. Att köpa bh:ar är bland det värsta jag vet, så jag jublar varenda gång jag lyckas hitta en som sitter behagligt och bra. Sedan avrundade jag min vända på stan med att gå till frissan och bokade tid för klippning och färgning av utväxten. Det blev en tid redan på måndag klockan 14.00, vilket innebär att jag får ordning på mitt eländiga barr innan midsommar. Inte en dag för sent för håret är slitet som attan, luggen för lång och utväxten börjar närma sig 2 cm. Måttligt snyggt!

Just nu sitter jag och äter en mumsig kasslersallad som jag nyss gjorde i ordning. Jag visste inte vad jag skulle hitta på till middag och i brist på inspiration slängde jag ihop en sallad bestående av isbergssallad, tomat, gurka, kassler, kall pasta, färsk ananas och en klick turkisk yoghurt. Inte så pjåkigt faktiskt.


Trevlig helg allesammans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0