Gåtan har äntligen fått ett svar

Ni kanske minns att jag berättade härom dagen om min farmors plånbok som försvunnit efter en runda på stan. Detta oförklarliga försvinnande har äntligen fått en rätsida, även om det inte blev en trevlig sådan. Farmor ringde nyss och berättade att hon upptäckt att alla hennes smycken var försvunna och att flera damer i hennes hyreshus fått sina plånböcker och smycken stulna. Det har således varit någon inne i hennes/deras lägenheter och plockat på sig föremål och sedan smugit sig ut obemärkta, medan vederbörande varit hemma. Hur obehagligt är inte det på en skala? Hos farmor måste detta ha skett någon gång mellan 13.00 och 16.00. Jag åkte då hem till Andreas och blev sedan meddelad om det mystiska försvinnandet senare på eftermiddagen. Som detta har grämt mig, eftersom jag haft skuldkänslor för att jag inte varit tillräckligt observant under vår vända på stan, men nu kan jag alltså släppa det.

En av tanterna i huset hade plötsligt träffat på en främmande man i sin hall och personen i fråga frågade om hon ville ha någonting tapetserat. På så sätt finns det i alla fall några signalement på inbrottstjuven och jag hoppas verkligen att han åker fast. Jag ska följa med farmor till polisen imorgon - lär få reda på mer information då.

Jag bara uppmanar er där ut - håll era dörrar låsta, fast ni är hemma. Det finns så mycket idiotiska människor där ute som inte kan skilja på ditt och mitt. Skrämmande!

Kommentarer
Postat av: Frida

Ja, fy fan! Hoppas verkligen att de får fast den jäveln. Det är så jäkla otäckt med personer som tar sig in i ens hem, ens fristad! Jag vet att man inte ska tänka på vad som skulle kunna hänt tanten som stötte på honom i hallen. Kunde ju varit värsta påtända snubben som kunna fått slint i huvet... Ja, du vet. Usch!

2010-06-14 @ 18:42:50
URL: http://vigubban.blogg.se/
Postat av: Emelie

Åh jag blir så arg när jag läser sånt här, att människor tror att dom kan göra hur dom vill.

Hoppas din farmor kan få tillbaka sina smycken om dom får fast vem det var!

Hälsningar Emelie

2010-06-15 @ 00:01:30
URL: http://sweettoothswede.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0