Helgen som varit

I fredags åkte jag upp till Stockholm för att fira min kusin Malin som tog studenten. Tåget anlände vid 13.30 och min farbror hämtade upp mig på stationen. Därifrån bar det av med tunnelbana mot Malins skola där de skulle springa ut klockan 14.30. Det var riktigt roligt att få se deras utspring och jag fick rysningar från topp till tå när de sjöng studentsången. Minnesbilderna från min egna studenten flashade förbi och jag insåg hur fort de fyra åren har gått sedan dess.

Efter utspringet begav vi oss hem för att ordna de sista förberedelserna inför bjudningen. Det var en hel del att göra och vi hann precis i tid tills alla gäster gjorde entré. Det blev ungefär 60 gäster - både bekanta och obekanta ansikten och allting flöt på som planerat.

På lördagen när jag vaknade mådde jag inte alls bra. Jag var tungt i huvudet (ej bakis), hade ont i halsen och kroppen kändes tung som bly. Jag är fortfarande seg, men det känns någorlunda okej. Nu måste jag ju hålla mig frisk eftersom jag ska jobba måndag till fredag under kommande vecka.

När jag kom hem igår kväll möttes jag av en oerhörd stank i lägenheten. Felix hade lyckats stänga toalettdörren och inte kommit åt kattlådan så hallgolvet var täckt av stora kisspölar. Mycket trevligt att komma hem till! Trots det verkade katterna ha klarat sig bra hemma ensamma och kattvakten hade skött sina uppgifter väl. Det är tur att man har sådana toppengrannar!

Kommentarer
Postat av: Sofia Werlin - mitt liv med LCHF

SV: tack :)

Nästa vecka ska jag försöka få ett ännu större minus!

2010-06-14 @ 13:23:53
URL: http://sofija.blogg.se/
Postat av: Sofia Werlin - mitt liv med LCHF

SV: ja det är en fin present att få :) man behöver ju inte skriva just sitt namn heller :)

2010-06-14 @ 13:58:06
URL: http://sofija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0