Lördag 5/6-10

Idag har jag varit och jobbat på förmiddagen. Det var inte speciellt skitigt, varken på banken eller på KappAhl, så det var ganska snabbt avklarat. När jag kom hem fick jag pyssla om min sjukling som fortfarande låg kvar i sängen och var rejält risig. Han var alldeles kokhet - hade kunnat steka frukostäggen på honom. Stackaren.

Under eftermiddagen har jag varit och överraskat min farmor med lite jordgubbar. Det var uppskattat och trevligt. Jag kände att det var dags att åka och hälsa på henne nu, för jag har inte varit där sedan hon förlorade synen på sitt friska öga. Jag hjälpte henne med att laga en ost- och skinkpaj som hon hade lite svårt att läsa receptet till och efter det satt vi och småpratade lite. Hon erbjöd mig att stanna och äta av pajen som vi lagat, men jag hade mat hemma som jag var tvungen att äta upp. Väl hemma skrev jag till Emma och bjöd över henne på en kopp Chaïlatte. Det var så himla länge sedan vi sågs och det måste det verkligen bli bättring på framöver. Det får inte gå flera månader mellan gångerna, men tiden bara rinner ifrån en.

Nu är det dags att göra sig i ordning inför födelsedagsfesten hos Robert. Det ska bli trevligt att träffa lite folk. Väldigt synd att inte älsklingen kunde följa med, men så blir det ibland. Han får stanna hemma och kurera sig så att han blir frisk så fort som möjligt. Tycker så synd om honom när han är krasslig - vet ju hur jobbigt det är med feber.

Ha en skön lördagskväll allesammans!

Kommentarer
Postat av: Bella

Heey!



Är du gullig och röstar på mig om veckansblogg! ;)



kram!

2010-06-06 @ 13:17:07
URL: http://bellaellas.blogg.se/
Postat av: Bella

Ahhh, hihi sorry om det missuppfattades! Men du gav mig en toppenidé! Borde nog fixa en tävling om att bli veckans blogg i min blogg också! Tack för rösten ;)

kram

2010-06-06 @ 13:28:09
URL: http://bellaellas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0