Neeej, jag blir blöööt!

Idag har jag haft en mysig förmiddag tillsammans med älsklingen innan han åkte iväg till Borlänge. Vi kollade på film, Benjamin Buttons otroliga liv, och lagade mat ihop. Jag bara hoppades att timmarna skulle gå långsamt eftersom jag bävade för att behöva säga hejdå för flera dagar framöver. Han ringde nyss och gav en liten update från festivalen och det lät som om de hade roligt. Det unnar jag honom, men saknaden har redan gjort sig påmind.

Efter att jag hade vinkat av Andreas på stationen begav jag mig hem till min syster. Jag och systersonen hade vattenkrig och invigde hans nya vattenpistoler, vilket moster tyckte var väldigt roligt. Jag jagade den lille parveln runt huset och var väldigt road, men Edwin beklagade sig över att han blev blöt. Sluuuta, jag blir ju blööööt, vrålade han och sprutade ner mig med sin pistol. Han hade missat poängen med att ha vattenkrig kan jag tycka och det förvånade mig eftersom barn brukar älska att leka med vatten. Skruttungen ville liksom bara blöta ner mig, men jag fick inte alls ge tillbaka med samma medicin. Inte riktigt rättvist tyckte jag, men roligt var det! Jag ska minsann lära honom hur ett riktigt vattenkrig ska gå till, än är inte sista ordet sagt. Mohaha. I ärlighetens namn tror jag att moster hade roligare än barnet.

Nu är jag hemma och slappar lite framför datorn och tv:n. Jag ska pyssla lite innan sängdags, men det blir tidigt i säng. Imorgon ska jag iväg och jobba i Eskilstuna tillsammans med Kattis. Vi ska åka med firmabilen från SKF redan klockan 07 imorgon bitti och jag ska köra, så det kan ju vara en idé att vara väl utvilad. Det ska bli spännande för jag har aldrig varit iväg och jobbat i en annan stad. Det kommer att bli ett roligt litet dagsäventyr!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0