Boostar järn för kung och foster land

Efter ett smärre break down förut på grund av min oroväckande hjärtklappning kontaktade jag en kompis som läser till läkare, för att ventilera mig lite. Han tyckte att mina besvär lät som ett typiskt fall av anemi (blodbrist) och rekommenderade mig att kontakta vårdscentralen för en provtagning. Han sa att det är ganska vanligt att tjejer får liknande de symptom jag beskriver (huvudvärk, yrsel, hjärtklappning, extrem trötthet och minnessvårigheter) på grund av blodbrist. Självfallet ska jag ta till mig detta råd och uppsöka farbror doktorn för att undersöka om jag har några brister i kroppen. Tills dess ska jag järn-boosta mig med hjälp av Blutsaft och en rejäl portion blodpuddigt för att se om det ger någon effekt. Blodpudding har jag inte ätit de senaste 15-20 åren, så det ska ju bli en upplevelse, men vad gör man inte för hälsan?

PLUS = PIGG OCH KRY MIA?


Kommentarer
Postat av: Sofia

Ett tips på hur man äter blodpudding, nåt som min pappa lärt mig - hur gott som helst! Man steker blodpuddingen som vanligt, men serverar med stekt fläsk (funkar ju med bacon oxå, men fläsk är ju mkt godare :)), stekt ägg, färsk vitkål och rårörda lingon/lingonsylt. - Sjuukt smaskigt :D

Sen ska du dricka apelsinjuice till för c-vitamin gör det lättare för kroppen att ta upp järn! :)

2010-03-11 @ 20:46:14
URL: http://stumpah.rocas.net/
Postat av: Peter

Håller med Sofia.. precis vad jag sa tidigare..

2010-03-13 @ 03:39:54
URL: http://fhinn.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0