Börjar bli orolig

De senaste veckorna har jag uppmärksammat att min puls har ökat nämnvärt. I vanliga fall brukar mitt hjärta slå mellan 55-60 slag per minut i viloläge, men nu slår det dryga hundra slag och det oroar mig. Det känns himla märkligt att ligga hemma i soffan i lugn och ro och titta på tv medan hjärtat slår som om jag stod på löpbandet nere på gymmet. Härom dagen när jag låg i sängen och vilade hade jag 112 slag per minut, är inte det galet så säg? Det känns inte bra alls - speciellt inte med tanke på att jag hade problem med hjärtat när jag var yngre och fick gå på regelbundna kontroller från det att jag föddes till jag fyllde 3 år. Nu tror jag i och för sig inte att det är någonting allvarligt, men man undrar ju. Min första tanke är ju om det kan orsakas av någon form av ångest eller oro. Å andra sidan, vad skulle jag ha fått det av? Jag tycker ju att jag är ganska lugn och balanserad just nu.

Min oro fick mig att ringa mamma för en stund sedan för att be henne rådfråga läkarna på jobbet om vad de tror att det kan bero på. Hon skulle återkomma till mig med besked imorgon. Om denna hjärtklappning inte minskar drastigt de närmaste dagarna måste jag uppsöka läkare, för såhär kan jag inte ha det. Jag blir jätteorolig!


Kommentarer
Postat av: Frida

Åh fy! Förstår om du blir orolig. Hoppas verkligen att det ger sig och att du får må bra snart!

2010-03-11 @ 17:32:00
URL: http://vigubban.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0