Myssöndag

Det blev en lugn hemmakväll igår. Jag hade bestämt mig för att gå på festen men vid 20-tiden fick jag jätteont i magen och orkade inte gå iväg. Det blev till att tvätta bort partysminkningen och sedan kröp jag ner i soffan och tyckte synd om mig själv. Så det kan bli - inte alltid som man tänkt sig.

Idag har jag spenderat större delen av dagen i soffan framför tv:n. Jag hyrde Baksmällan och Beck - I stormens öga och gosade ner mig och soffan tillsammans med en skål Cheeze Crunchers. Det blev ju varken film eller snacks igår, så jag tänkte att jag kunde unna mig det idag istället. När det dessutom är så tråkigt väder ute kan man ju lika gärna stanna inne och mysa när man kan. När jag vaknade i morse var jag inställd på att gå upp och äta en god frukost och sedan bege mig ut på en långpromenad i det vackra vårvädret, men den planen sprack så fort jag kom ut i köket och upptäckte att det snöade ute. Vad är det frågan om? Vart tog gårdagens helt fantastiska väder vägen? Jag som hade plockat fram vårjacken och allt. Tröttsamt!

Nu är det dags att göra lite middag. Jag tror jag ska slänga ihop en köttfärslimpa och lite klyftpotatis. Det är jag himla sugen på. En enkel söndagsmiddag - just for one. Kul!

Suck vad jag är rastlös...

Kommentarer
Postat av: Maja

Vad tyckte du om baksmällan? Helt fantastisk enligt mig :)

2010-03-21 @ 18:37:22
URL: http://nattstad.se/ameera

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0