Obehaglig pulshöjare

Jag satt nyss här vid datorn och klickade runt på Facebook och lyssnade på lite musik när min mobil plötsligt ringer. Det var mina föräldrars nummer som blinkade på skärmen och jag reagerade genast på att de ringde såhär sent. Jag svarar och jag hör på mammas röst att det var någonting speciellt. Hon sa att hon hade någonting att berätta och bad mig sätta mig ner. Då greps jag av fullkomlig panik och började stortjuta eftersom jag inte visste vad jag hade att vänta mig. Det hann susa förbi ett tiotal otäcka bilder genom huvudet på mig och det var alldeles fruktansvärt. Snälla säg vad det är som har hänt, har det hänt mormor någonting, hulkar jag ur mig. Tårarna bara forsade ner för kinderna på mig och jag fick knappt någon luft. Mamma försökte lugna ner mig och insåg dirket att hon hade gjort helt fel som ringde mig såhär pass sent och att hennes sätt att lägga fram budskapet feltolkats totalt!

Det visade sig inte alls vara någon fruktansvärd nyhet - snarare tvärt om. Utan att avslöja vad, så ville hon berätta någonting trevligt och glädjande, men det blev bara SÅ fel. Jag målade ju fan på väggen direkt och trodde att mormor hade dött eller att det hade hänt min syster eller hennes familj någonting. Sist mamma ringde såhär dags var det ju jätteallvarligt, då min syster låg på intensiven efter förlossningen, så jag kunde ju inte annat än skrämmas.

Usch vilken obehaglig pulshöjare det blev såhär på kvällskvisten. Tänk att någonting som från början var menat så väl, kan bli så otroligt fel!

Kommentarer
Postat av: Bella

Tur att det inte var något hemskt som hänt! Hoppas du får en bra dag ;) kram

2010-03-24 @ 10:17:12
URL: http://bellaellas.blogg.se/
Postat av: Linnea Bergsten

SV: ÅH, jag lånar dom gärna så slipper jag springa och jaga dom på biblioteket. =)

2010-03-24 @ 14:24:29
URL: http://familjenlonnfeldt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0