Chai latte

Just nu sitter jag och avnjuter en kopp Chai latte. Jag hade aldrig testat det förut, men fick ett infall att köpa det när jag gick förbi en tébutik i Norrköping tidigare idag. Det var ett himla bra köp, för denna mumsiga dryck föll mig helt i smaken.


  • 1 tepåse alternativt löste
  • 1-2 msk ljust muscovadosocker alt råsocker
  • 2 msk lattemjölk
  • Puder, t ex kakao blandat med mald kanel

Gör så här

  • Koka upp 3 dl vatten, lägg i tepåsen och sockret
  • Låt det dra 3-5 minuter, ta upp påsen.
  • Skumma mjölken och skeda dem på toppen.
  • Pudra och servera genast.

Kommentarer
Postat av: Sofia

SV: Det var ju tråkigt att du inte kan lägga till den så du kan följa den.. Men kommentarerna kan va mitt fel att det inte funkar, kan ha glömt att aktivera nåt ;P Ska pilla lite mer på den ikväll o imorgon, får se om det löser sig :)

2010-05-25 @ 20:38:34
URL: http://www.sofianyström.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0