Dessa måndagar

Nog för att helgerna brukar gå fort, men den som precis passerat försvann obegripligt snabbt förbi. Det känns som om jag inte hunnit med någonting alls, trots att jag har haft myskväll med Emelie, jobbat, varit på födelsedagskalas, haft lördagsmys med raringen och kollat på fotboll. Det kan hända att jag känner så eftersom jag bara gjort en massa roliga saker och inte tagit tag i allting jobbigt och nödvändigt, såsom studier, städning och liknande. Kanske därför jag upplever att tiden bara sprungit ifrån mig?

Idag har jag varit hemma hos Lisa och arbetat med utvecklingsarbetet som vi håller på med i skolan just nu. Det gick riktigt bra och vi fick ovanligt mycket gjort. I vanliga fall när vi sitter hemma och pluggar brukar vi lätt hamna ur fokus och vi pratar om en massa annat som inte hör till saken, men idag var vi ovanligt disciplinerade. Jag hoppas att den disciplinen kan hålla i sig i några timmar till för min del eftersom jag behöver läsa och påbörja skrivandet av min portfolio. Den ska vara inne nästa fredag och jag har verkligen noll koll på uppgiften. Sätter jag inte fart nu kommer det att bli totalfiasko av alltihop!

Jahopp, pluggande var det ja... Motivation, bitte!

Kommentarer
Postat av: Bella

Absolut! vi tar det över msn ;)!

2010-05-10 @ 16:15:04
URL: http://bellaellas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0