Gårdagen, jobb, städning och födelsedagsfirande

Det blev en riktigt lyckad kväll igår ute hos raringens föräldrar. Det bjöds på helstekt hjortytterfilé med potatissallad och mängder av andra grilltillbehör. Det var en utsökt middag som avnjöts i trevligt sällskap bestående av raringen, hans mamma och tre bröder. Pappan var iväg på jakt över helgen, så honom får jag träffa vid ett annat tillfälle. Efter maten parkerade vi oss i vardagsrummet framför tv:n där vi kollade på Så ska det låta och smaskade på tryffelkladdkaka med grädde som jag hade bakat och tagit med som efterrätt. Mätta och belåtna begav vi oss hemåt vid 22-tiden och kvällen kunde sammanfattas som mycket lyckad.

Idag har jag jobbat på förmiddagen och när jag ändå var inne i städrutinerna passade jag på att fixa lite här hemma när jag kom hem. Så nu har jag dammsugit, tvättat golven, städat badrummet och dammat lite här och var. Det var välbehövligt kan jag säga. Jag har blivit så himla dålig på att sköna om mitt hem på sistone - låter det bara stå och förfalla. Om jag ska försöka ha det så rent och prydligt som jag skulle vilja, skulle jag få städa ihjäl mig. Det finns ju faktiskt roligare sysslor om man säger så. Jag står därför fast vis mitt motto om att det är bättre med lite skit i hörnen än ett rent helevete.

Ikväll vankas det födelsedagsgrillfest hos Linda och Robert. Det ska bli jättetrevligt! Det ska dessutom bli roligt att få presentera raringen för några av mina vänner, som han ännu inte har träffat.

Nu är det dags att ta tag i disken, fixa lunch, förbereda maten inför kvällens grillning och sedan göra sig i ordning. Mycket som ska hinnas med.

Kommentarer
Postat av: Sofia Werlin - mitt liv med LCHF

låter som en mysig kväll hemma hos hans föräldrar :D

2010-05-23 @ 12:40:14
URL: http://sofija.blogg.se/
Postat av: Frida

SV: Synd! Är du intresserad av serier alls? Jag har inte uppfattat om du är det. Vi har DVD-boxarna så är du riktigt snäll så kanske du kan låna dem och kolla om det är något som fastnar...? Jag var faktiskt inte heller intresserad först, det var Henke som fick mig att kolla. Sen blev mitt liv aldrig sig likt igen. Grymt bra serie!

2010-05-23 @ 15:50:49
URL: http://vigubban.blogg.se/
Postat av: Sofia Werlin - mitt liv med LCHF

SV: Joo lite förändring på måtten var där med :D och det är alltid något :D

2010-05-24 @ 12:13:16
URL: http://sofija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0