Sista dagen på praktiken

Idag har jag varit min sista dag på praktiken för den här terminen. Det kändes lite vemodigt att säga hejdå eftersom mina elever ska upp till högstadieskolan till hösten, vilket innebär att jag inte kommer att träffa dem mera trots att jag ska tillbaka till samma vägledare nästa termin. Hon vet själv inte vilken årskurs hon kommer att få framöver - det får helt enkelt bli en överraskning. Förhoppningsvis blir det en ny kull med ettor för det tycker jag skulle vara jätteroligt och enormt lärorikt. Att få arbeta under fem hela veckor med ett gäng ettor antar jag skulle göra mig mer mentalt förberedd inför det kommande yrket, vilket kan behövas under sista terminen. Känslan av skräckblandad förtjusning över att vara klar till våren 2011 håller i sig och blir allt starkare för var dag som går. När ska oron över att inte klara av det kommande yrket sluta gnaga i skallen på en? Orolighetsnojja är bara förnamnet.

Nu ska jag svida om till träningskläder, snöra på mig joggingskorna och bege mig ut i spåret en stund. Det kan vara skönt att rensa skallen såhär på kvällskvisten och då är löpning ett utmärkt alternativ. Jag går runt och grubblar på så mycket onödigt hela tiden och det måste jag lägga av med. Hjärnan har nog som det är.

Fortsatt trevlig kväll allesammans.
Jag hoppas att Er vecka har börjat bra hittills!

Kommentarer
Postat av: Sofia Werlin - mitt liv med LCHF

Duktig du är som ska ut och träna :D

2010-05-04 @ 18:49:15
URL: http://sofija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0