Då har startskottet gått

Idag är det måndagen den 1 november och det har inneburit uppsatsintroduktion i Norrköping. Nu är alltså det beryktade examensarbetet igång och det är med blandade känslor kan jag säga. Mest är det nervositet och lite rädsla över att inte klara av det hela, men det kommer säkert att lugna sig. Jag tycks ha fått en jättebra grupp med trevliga och studiemotiverade tjejer och det tror jag kommer att göra mycket. Vi får peppa varandra och se till att stämningen är så bra som den bara kan vara, så löser sig resten. Vår handledare tycks vara ett original utan dess like, men ack så sakkunnig och bra. Utifrån detta att döma har jag nu fått en bra start och humöret är fortfarande på topp.

Nu ska jag ta och äta lite kvällsmat. Jag har lagat persiljestuvad potatis och isterband, enligt älsklingens önskemål, och det var inte igår kan jag säga. Sist jag åt isterband bodde jag hemma, vilket betyder att det är minst 4 år sedan. Det är ju en ganska speciell rätt som inte alla tycker om har jag förstått. Antingen så älskar man det eller så hatar man det, eller?

Vad tycker Du - är isterband mums eller blä?

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag har faktiskt aldrig smakat..! Vad smakar det som?

2010-11-01 @ 19:58:46
URL: http://emmchen.blogg.se/
Postat av: elfrida @ popgownia.webblogg.se

ISTERBAND, I-S-T-E-R-B-A-N-D! Äntligen känner jag någon under 30 som äter det! TACK MARIA! Ååh, det är en av mina favoriträtter. Samma sak med paltbröd med fläsk. Ojojoj! Nu vattnas det i munnen allt! GOTT! <3



Här kommer i alla fall svaret på din fråga i min blogg:



Vi tränar på Nautilus! Katrineholms bästa alternativ i och med att man har tillgång till den härliga simhallen! Sedan tycker jag att handledarna där nere är mycket trevliga och tillmötesgående. De kommer alltid med bra tips och om man har värk någonstans hjälper de en att få bort den med diverse övningar o.s.v. De är himla bra!



Hälsogymet är ju också ett bra gym som jag förstått det, men jag älskar att ha tillgång till simhallen. Älskar nämligen att simma, det är min absoluta motionsfavorit. Så om du bara är ute efter gym spelar det ju egentligen ingen större roll vilket gym du väljer. Tror dock att Nautilus är något billigare (betalar 189 kronor i månaden som student). Tror det kostar 240 kronor i månaden eller något om man inte studerar. Jag fick dock ta ett studentkort, trots att mitt CSN bara räcker till december, och så sa de "sen ringer du bara när du hittat ett fast jobb så ändrar vi din betalning till vuxen". Så de är medgörliga. :)



Hoppas du hittar rätt gym! Och om du beslutar dig för att börja på Nautilus tränar jag mer än gärna med dig! :)

2010-11-02 @ 00:14:21
URL: http://popgownia.webblogg.se/
Postat av: anna

Mums :)

2010-11-02 @ 11:07:29
URL: http://declaar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0