Gårdagens överraskning

Jag och älsklingen hade bestämt att vi skulle laga mat tillsammans igår och mysa på vår halvårsdag. Under eftermiddagen fick jag ett sms om att han hade en annan idé och att han skulle meddela mig lite senare vilken tid jag fick komma. Som vanligt när den karln har någonting i görningen blev jag galet nyfiken, men jag fick hålla mig till tåls. Vid 18-tiden ringde han och sa att jag fick komma. När jag kom in i hallen kände jag doften av mat och det stod ett par skor i hallen som jag inte kände igen. Min sponana reaktion blev ju att fråga om han hade köpt nya, men det visade sig vara Daniels, hans lillebror som är kock. Jag kom alltså hem till ett dukat bord, där kocken stod och lagade mat och älsklingen assisterade och gjorde fint för oss. Snacka om att blir överrasknad!

Kvällen meny såg ut enligt följande:

Toast skagen med räkor

Marinerad lax med färsk pasta och grönsaker

Chokladmousse med exotiska frukter



God mat, gott vin och det bästa tänkbara sällskapet - vad mer kan man önska? Jag har det helt enkelt för bra för att det ska kunna vara sant. Om det är så att jag drömmer - don´t you ever wake me up!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0