Huvudbry, huvudbry...

Jag känner mig stressad och aningen förvirrad just nu - vet varken ut eller in. Som ni vet påbörjades mitt examensarbete igår och föreläsningar och diverse funderingar kring syfte och frågeställningar är i full gång. Helst ska man ju redan vara på det klara med ämnet och allting, men just nu vetti sjutton. Jag tyckte att jag hade klart för mig att jag ville skriva om barn och hälsa, eftersom jag har gjort min praktik på en såkallad hälsoskola, men allting känns så invecklat. Kan inte komma på vad syftet med min studie ska vara och vad den ska grunda sig på eller om området över huvud taget är forskningsbart. Min tanke är alltså att göra en fallstudie på den såkallade hälsoskolan som jag har varit på - undersöka varifrån uppkomsten kommer, vad de förväntar sig av sin hälsoprofil och hur det ska utvärderas. Kan det även finnas rum för utveckling? Dessa tankar rör det sig om, men hur jag ska få ner det i ett begripligt syfte och frågeställning återstår att se.

Tankar, funderingar, tips, någon?

Jag försökte få lite hjälp av min handledare tidigare idag, men hon uppmanade mig bara att söka information på internet om tidigare forskning för att ta mig vidare i min process. De förväntar sig att vi i det här skedet i utbildningen ska vara självgående och lämnas då helt till vårt egen öde.

Jösses vad energi det kommer att krävas innan detta är klart. Ha överseende med mitt klagande.

Kommentarer
Postat av: Frida

Vet inte om jag har sett alla men det syns ju i alla fall väldigt tydligt att han har katt! Jag gillar oxå den när kissen ska ta flugan och pajar hemmet på kuppen... =)

2010-11-02 @ 21:49:35
URL: http://vigubban.blogg.se/
Postat av: Emma

usch ja, förstår dig. Tycker det är dåligt att handledaren inte kan ge mer hjälp. Och som KA sa, "jag har sagt till handledarna att inte handleda er enskilt". Nähä, men hur tänkte de då?!



Hur får du förresten texten att hamna sådär fint bredvid bilden i ditt inlägg? :)

2010-11-03 @ 12:10:05
URL: http://emmchen.blogg.se/
Postat av: sarah

fin blogg,allt bra med dig?=P

2010-11-03 @ 20:04:44
URL: http://sarahrnic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0