Morgonens härliga konversation

Ombord på morgontåget till Norrköping. Konduktören till en sovande fullgubbe.

- Hallååå, vakna. Hör du mig? Vakna sa jag.
Konduktören ruskar om gubben och försöker välvilligt att få honom att vakna.
- Dags att visa biljetten.
Fullgubben visar sig vara vid medvetande och brusar upp sig av det hastiga uppvaknandet.
- Uuuh, jag har ingen biljettjävel.
Vid det här laget börjar konduktören bli något småirriterad, men försöker hålla masken.
- Nehe, då får du köpa en och betala nu vet du.
- Uuuh, far åt helvete kärringjävel!

Här försvann konduktörens tålamod, men hon försöker ändå vara något service minded.
- Det tänker jag inte göra förstår du. Vart ska du åka någonstans? Jag har försökt väcka dig en bra bit nu nämligen.
- Uuuh, Medborgarplatsen.
Där övergick irritationen till skadeglädje hos konduktören.
- Haha, då kan jag ju meddela att vi rullar in i Norrköping om en stund, så du kommer ha att göra under förmiddagen att ta dig tillbaka till Stockholm.
Konduktören går flinande därifrån och övriga passagerare på tåget, även jag, tittar på varandra och ler.


Kommentarer
Postat av: elfrida @ popgownia.webblogg.se

Hahaha! Det där skulle jag ha velat sett, vilken scen! Passar bra in på Tjyvlyssnat.se ;)

2010-11-29 @ 13:01:20
URL: http://popgownia.webblogg.se/
Postat av: Linda

Det är Roberts plastbrors (eller vad man säger) hund. Nalah har alltid varit jätteharig, men dte börjar släppa lite mot Leja nu. Så det är jättekul

2010-11-29 @ 15:12:41
URL: http://lindatunstrom.blogg.se/
Postat av: Emma

Hur gick det idag? Jag är nyfiken!!

2010-11-29 @ 22:26:18
URL: http://emmchen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0