Mycket att dona med

I morse fick jag det efterlängtade sms:et om att min dator var klar på service. Jag trotsade regn och rusk och cyklade upp till OnOff för att hämta ut den på direkten. Detta hade ju inte kunnat komma mer lägligt eftersom jag planerat att påbörja mitt skrivande idag, vilket inte hade känts roligt på den gamla datorn med trasig skärm. Det fick jag minsann nog av härom veckan när jag skrev hemtentan, efter att den nya hade kraschat.

Vad var det då som hände kanske ni undrar? Jo, enligt service visade det ett hårdvarufel, vilken innebär att jag som användare inte hade gjort någonting tokigt. Tack vare det kunde felet återställas med hjälp av ett diskbyte som bekostades av garantin, så nu är allting frid och fröjd. Dessvärre har ju all information på datorn gått förlorad och alla program måste installeras på nytt, men det är sådant man får leva med. Det hade kunnat inträffa någonting så mycket värre - därför väljer jag att inte haka upp mig på världsliga ting. Jag lär mig av situationen och går vidare, en erfarenhet rikare.

Här ska skrivas uppsats-PM.
Tjofaderittan, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0