Husliga lilla jag

Nu under eftermiddagen har jag varit och handlat lite mat. Grönsaker, frukt, mejeriprodukter och kött - sådant som behöver fyllas på med jämna mellanrum. Just denna vecka hade de extrapris på falukorv och köttfärs, vilket nu har resulterat i ett storkok med korv storganoff och en köttfärslimpa med vitlök och soltorkade tomater. När det har svalnat ska allting frysas in i portionsförpackningar och ta plats bredvid köttfärssåsen i frysen som jag gjorde härom dagen. Tänk så husligt! Nu har jag/vi mat så det räcker för flera veckor framöver - alltid bra att ha till hands dagar då motivation och/eller inspiration tryter.

Kommentarer
Postat av: Sofia Werlin - mitt liv med LCHF-kosten

SV: tack tack, känns superbra med det andra delmålet :D

2010-10-26 @ 19:43:43
URL: http://sofija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0