Jag överlevde första dagen

Den här veckan har jag helhetsansvar på praktiken, vilket innebär att jag övertar alla lektioner och uppgifter som min vägledare annars har. Jag har lagt upp en planering för veckan som jag nu ska beta av dag för dag. Det är väldigt roligt och utmanande, men mycket grejer är det att hålla reda på. Barn är ju så väldigt bundna till rutiner och kan lätt haka upp sig på småsaker, vilket gör att man inte får glömma vem som ska stå först i matledet, vems tur det är att dra almanackan eller dela ut papper osv. Det är tur att eleverna har full koll på detta - för jag är chanslös. Guldfiskminne deluxe!

På samlingen i morse frågade jag eleverna om de tyckte att det var någonting som var annorlunda idag, i jämförelse med annars, eftersom det var jag som satt på lärarens stol vid samlingen.

Barn 1: Ja, L (elevassistenten) har färgat håret...
Jag: Eeeh ja, det är sant, men ser du ingenting mer som är annorlunda?
Barn 2: O:s mamma är här och hälsar på.
Jag: Jooo, det är förvisso också sant, men jag tänker på någonting annat.
Barn 3: Katedern står annorlunda...
Jag: Haha ja, det är också sant och ni har rätt allihopa, men jag tänker på...
*lång tystnad*
Barn 4: Du ska vara vår fröken den här veckan!
Jag: Åååh tack, nu känns det bättre!

Barn är ju för rara!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0