Efterlysning!

Jag är på jakt efter en bok som jag så gärna skulle vilja ha, men som numera har utgått ur sortimentet på såväl bibliotek som bokhandlare. Det är en bok som jag har läst för alla mina olika praktikklasser genom utbildningen, som har varit väldigt uppskattad och väckt många bra diskussioner kring vänskap, empati och hur man ska bete sig mot andra människor. Den heter Bästisar delar allt, skriven av Kathleen Leverich, och var en av mina favoritbäcker när jag själv gick på lågstadiet, därför har den en speciell betydelse för mig som person. Därav skulle jag nu vilja få tag på ett exemplar på något vis, men jag vet inte hur.

Är det någon som vet hur jag kan bära mig åt - ge mig tips! Jag har redan kollat t.ex. Bokus, Adlibris och liknande på nätet samt biblioteket här i stan. Inte ens något fjärrlån fanns det som möjlighet. Dessvärre hittade jag ingen bild på nätet som kunde visa hur boken ser ut på framsidan - fanns bara en version på engelska och den såg helt annorlunda ut.

Suck, denna bok som hade passar så himla bra nu när vi arbetar med SET (Social Emotionell Träning) i klassen.

Snälla, hjälp mig!

Kommentarer
Postat av: Sofia Werlin - mitt liv med LCHFkosten

SV: vill med ha en kille som är romantisk! Men först måste jag hitta honom ;)

2010-09-07 @ 22:54:26
URL: http://sofija.blogg.se/
Postat av: sofie

Här är en privatperson i Stockholm som säljer den på blocket:



http://www.blocket.se/stockholm/B__Wahlstroms_och_Richters_ungdomsbocker_28721849.htm



Hoppas du får tag i den! =)

2010-09-08 @ 08:53:15
Postat av: f

finns den inte att beställa på nätet då?cdon eller bokus eller dylikt?lycka till.kram

2010-09-08 @ 10:50:29
URL: http://voiceinmyhead.blogg.se/
Postat av: Soffan

Om du vet vilket förlag den är utgiven på i Sverige så kan du alltid slänga iväg ett mail och höra om de har något "restexempel" kvar av boken - så gjorde jag en gång med en bok som utgått ... eller testa Blocket ... hoppas du finner det du söker! Myskram från mig!

2010-09-09 @ 07:16:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0