Sjukeli sjuk

Det som igår började som lite halsont har nu brutit ut i en rejäl förkylning med snuva, hosta och ännu mer halsont. Jag känner mig varm och seg i kroppen, som om jag hade feber, men tempen ger inga indikationer på detta. Att vara sjuk är det sista jag vill just nu eftersom skolan har dragit igång igen efter praktiken och då gäller det att hänga med. Det känns redan som om jag har stängt av tankarna på skolan tillräckligt - än mindre att ligga hemma och vara sjuk också. Förhoppningsvis ska det här vara utvilat och klar under veckan så att jag kan gå till skolan i slutet av veckan, samt delta på Jessicas födelsedagsfest på fredag och kräftskivan i Julita på lördag. Det kan jag ju inte för allt i världen missa! Jag kurerar mig med hett te med honung, glass och Strepsils och håller tummarna för att tillfriskna tills dess. Heja, heja!

På grund av att jag är krasslig kommer älsklingen att hålla sig borta från mig de närmaste dagarna. Helt förståeligt, men ack så jobbigt nu när vi spenderat så mycket tid tillsammans föregående vecka. Längtan tillbaka till sambolivet gör det minsann inte lätt för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0