Underbara helg

Nu börjar helgen lida mot sitt slut och det är med ett leende på läpparna som jag sätter punkt för dessa dagar. I fredags kväll var det födelsedagsfest hos Jessica, vilket var mycket trevligt. Dock blev det en ganska tidig hemgång eftersom jag skulle upp och jobba på lördagsmorgonen. På lördagskvällen var vi bjudna ut till Andreas arbetskamrat Johan på kräftskiva ute i Julita. Det blev en helvild kväll som bjöd på en kavalkad av skratt tillsammans med detta helsköna gäng. Jag var lite skraj till en början att följa med på denna tillställning på grund av att det pratats väldigt mycket om att arbetskamratera skulle "tala allvar med mig". Det var tack och lov ingenting att oro sig för!

Idag har jag, älsklingen och hans föräldrar varit ute i skogen och plockat trattkantareller. Hela skogen vimlade av svamp så det kliade i fingrarna rejält kan jag säga. Det var så avslappnande att strosa runt där i tystnaden i skogen tillsammans med min prins och hans föräldrars hund Hedda. Jag njöt för fulla drag! Efter skogspromenaden bjöds det på mat med hela familjen och sedan rensning av svamp. Nackdelen med att dra med hela skogens alla svampar hem är att rensa och ta hand om allting när man kommer hem. Det är så himla tråkigt, men ack så nödvändigt om man nu vill ha svamp. Många kilon blev det.

Kommentarer
Postat av: Becca

sv: Ja, det kanske är bäst så. Men jag ångrar lite att jag inte smakade åtminstone en annan sort. Alla såg så goda ut!

2010-09-27 @ 17:14:08
URL: http://isladebecca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0