Utflykt i forntidens tecken

Idag fick jag ändra om mina jobbplaner lite på grund av en personal som var tvungen att stanna hemma för vab. Istället för en heldag planering blev det en bussutflykt till forntidsbyn Vrå tillsammans med storfritids. Det bjöds på ridning, korvgrillning och grillning av pinnbröd och en allmänt härlig dag i det strålande solskenet.

Höjdpunkten blev såklart när min kollega kom ridandes genom skogen tillsammans med sina två hästar och sedan bjöd barnen på en varsin ridtur. Det blev premiär på hästryggen för många, vilket fick ögonen att lysa på dem. Även fröknarna fick sig en tur på hästen och jag ska erkänna att jag var lite rädd. Det är stora och extremt kraftfulla djur som jag har en väldig respekt för!

Detta blev en hellyckad dag och jag önskar att man hade mer tid, pengar och resurser att göra sådana utflykter oftare tillsammans med barnen! De behöver komma ut och uppleva djur och natur och få utlopp för sin fantasi och kreativitet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0