Dags att greppa allvaret

Imorgon är sommarlovet officiellt slut och alla barnen återvänder till skolan. Då börjar allvaret, för såväl barn och vuxna, och det ska bli riktigt roligt. För mig känns det bra att ha fått några veckors mjukstart och haft en rimlig chans att bekanta mig med personal, barn, lokaler och deras rutiner innan skolstarten. Efter dessa tre veckor kan jag nu konstatera att jag trivs toppenbra och att det kommer att bli en varierad och framförallt stimulerande höst.

Sommar i all ära, men den har minsann satt sina spår! Jag ställde mig på vågen i morse och den visade hela 4 kg plus, så nu blir det till att ta sig i kragen. Jag har inte varit på gymet sedan slutet av juni och mycket godsaker har intagits, men det får vara slut på det nu. Det är hög tid att damma av gymkort och träningskläder och återgå till en mer hälsosam livsstil. Som ni vet vid det här laget är jag en periodare när det kommer till kost och träning, vilket jag måste komma ifrån, men det är banne mig inte lätt. Alltid är det någonting som sätter krokben - alltifrån förkylningar till motivationssvackor. Sen hade vi ju det där med de beryktade ursäkterna...

Kommentarer
Postat av: Caroline N

Härligt att du trivs på ditt nya jobb! Och jag är säker på att barnen kommer få det toppenbra med dig!



Angående vågen så tror jag bara att det är så att du har trivts och mått välldigt bra i sommar! <3



KRAM Carro, som tackar för jobbrapporten :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0