Sammanfattning av 2011

Jag kan inte säga annat än att 2011 har gått med en hissnande fart, samtidigt som det har varit ett händelserikt och positivt år. Temat för året har nog varit förändring och att dörrar har öppnats för nya möjligheter. Ihop med 2007 måste jag räkna 2011 som ett av de bästa åren i mitt liv, hittills.

Vi börjar från början. Det nya året firades in hos Elfrida och Henke i deras lägenhet, med en riktigt trevlig fest. Sedan tog årets första månad sin början med ett nytt jobb, som lärare i förskoleklass på Skogsborgsskolan. Mitt allra första lärarjobb efter 3,5 års studier. I samma veva provade vi på sambolivet och beslutade oss för att flytta ihop på riktigt under våren. I slutet av månaden tog jag examen från lärarutbildningen och det fick mig att känna att vuxenlivet tog sin början på riktigt.

Februari rann bara förbi som ett töcken. Jag var helt upptagen med att skolas in på det nya jobbet och att anpassa mig vid att arbeta heltid. Annars hände ingenting speciellt.

Mars var en härlig månad, då jag och karl blev sambos på riktigt. Jag packade ihop alla mina tillhörigheter, flyttade in i hans lägenhet och överlät min etta till hans storebror i andra hand. I och med detta öppnades ett nytt kapitel av mitt liv, med glädje och en liten dos nervositet. Nya boendet innebar grannskap med Hälsogymet, vilket resulterade i inköp av gymkort och jag satsade på att gå in hårt för träningen. Med blandat resultat.

April månad inleddes med feber och ett allmänt krassligt tillstånd. När jag tillfrisknat kom beskedet att jag inte skulle bli kvar på jobbet under höstterminen på grund av kommunens alla nedskärningar. Det var väntat, men ack så jobbigt då jag trivdes som fisken i vattnet. Detta avrundade och gjorde april till årets tyngsta månad.

Maj inleddes med att fira vår 1-årsdag. Trots att vi inte hade varit tillsammans så länge, kändes det som 4-5 år istället, eftersom vi hunnit med så mycket under vår tid tillsammans. För övrigt flöt månaden på i godan ro, med en härlig vår och längtan efter sommar.

Till skillnad från april, bjöd juni månad på en vändning på jobbfronten. Jag sökte och fick en fritidspedagogtjänst på Nävertorpsskolan och skrev avtal innan jag ens hunnit sluta på mitt dåvarande jobb. Jag arbetade min sista dag på Skogsborg den 10 juni och det var med gråten i halsen jag tog avsked från både barn och personal. Måndagen den 13:e började jag sommarjobba på städ. Med facit i hand var det helt onödigt, men när jag tackade ja till cheferna på städ bävade jag för en arbetslös höst. Bättre att ta det säkra före det osäkra. I samma veva började nedräkningen inför festivalen och jag såg verkligen fram emot en hejdundrande sommar.

Juli var en härlig månad! Den inleddes med Peace & Love i Borlänge, med grym musik och helsköna människor. Inte likt mig, sa jag och festivaldebuterade som 24-åring. Väl hemma igen flöt sommaren på med jobb, grillkvällar och små mysiga utflykter. Till Smultronstället bland annat.

Även augusti var en härlig och händelserik månad. Det vankades årlig sommarfesten hos mina svärföräldrar bland annat - en supermysig tillställning där våra föräldrar fick träffas för första gången. Senare bjöds jag ut på en skärgårdstripp med mina föräldrar, min syster och hennes familj. En heldag med sol och bad, som visade sig bli en av sommarens varmaste dagar. Sedan satte vi punkt för sommaren genom att åka en helg till Liseberg och plötsligt stod hösten inför dörren, med nytt jobb och allt.

Det nya jobbet satte prägel på september månad, precis som i början av året. Tiden rann förbi och det hände inte värst mycket, mer än mitt frenetiska brödbak. Jag hade dille på att prova en mängd olika recept, i jakt på det perfekta brödet.

Oktober gick i vuxenpoängens tecken. Efter en snabbtitt på hemnet (som jag för övrigt gör varje dag efter jobbet) hittade jag mitt/vårt drömhus. Just då kunde jag inte tänka på annat än hus och det bokades tid för visning och möte med banken. Trots all energi som lades ner på detta, lugnade vi oss och insåg att huset skulle bli ett alldeles för stort och kostssamt steg. Det var ändå lärorikt inför framtiden och drömmen om ett hus lever kvar!

November visade sig bli en mörk och ganska dyster månad. Inledningsvis åkte vi till Stockholm för att se Rihanna i Globen, som blev en total besvikelse då hon åter igen insjuknat och ställede in. Lagom när besvikelsen lagt sig, tog höstmörkret tag och drog ner mig i sin djupa avgrund. Trött och utarbetad blev jag sjukskriven en vecka för att samla krafterna, för att orka det kvarstående av terminen. Under min sjukskrivning fick jag dille på stickning och det producerades raggsockor för glatta livet.

Under december månad var jag på banan igen och allting handlade om jobb och klappletande. Även denna månad sa svisch och imorgon är det redan månadens och till och med årets sista dag. Årsskiftet ska spenderas hemma hos Johanna och Johan, för ett förhoppningsvis bra avslut och en bra start på det nya året. 2012, smaka på den du!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0