Veckorna bara rinner iväg

Tänk, på måndag har jag redan varit igång och jobbat i en månad. Dagar och veckor passerar i skrämmande hastighet och jag kan inte riktigt sätta fingret på om det är positivt eller negativt. Om livet fortsätter i den här farten sitter man snart på hemmet, gammal och grå. Det får mig verkligen att inse hur viktigt det är att ta tillvara på var dag som går och uppskatta livet, även för det lilla.

Just nu är jag ensam hemma medan sambon är iväg på innebandymatch. Det enda som hörs är snarkningar från en sovande Tuss och ett dovt sus från hårddisken. Jag passar på att njuta av tystnaden och lugnet eftersom mina arbetsdagar är till bredden fyllda av liv och rörelse. Ljudnivån kan vara riktigt påfrestande ibland och då är det skönt att ha det tyst omkring sig på kvällen.

Nu har tröttheten krypit sig på ordentligt och det är dags att göra sig sovklar. Imorgon är det onsdag, vilket innebär jobb mellan 7.30-16.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0