Gårdagens prövning

Igår var jag en heldag i Norrköping för att ha opponent- och respondentskap på examensarbetet. Dagen började 8.15 med att jag opponerade på Malin, vilket blev en godkänd muntlig insats enligt examinatorn. Sedan var det Carolines tur att opponera på mig vid 10.15. Det kändes riktigt nervöst eftersom jag inte visste vem min examinator var och hur han är i sina bedömningar. Tack och lov verkade han ha bra koll på läget och han gav mig rättvis och konstruktiv kritik. Precis som alla andra fick jag kompletteringar, men de var väldigt få till antalet och inte speciellt omfattande. Dessa ska jag ta tag i nu efter maten och skicka in så fort som möjligt. Senast fredag ska de vara inlämnade, vilket inte kommer att bli några problem. Efter det är jag helt klar med mitt examensarbete, kan ni förstå? Det känns rent av overkligt!

När jag hade mitt opponent- och respondentskap avklarat gick jag och var aktiv deltagare på två andra framläggningar som vi var tvungna att göra. Det var rätt intressant eftersom det verkligen belyste de kvalitetsskillnader bland uppsatserna som vi studenter har diskuterat. Jag var tillbaka hemma i Katrineholm vid 16.15 och då var det brådis att kila hem och packa om väskan för att bege sig till kvällsmöte på jobbet mellan 17-20. När jag sedan kom hem kan ni säkert ana att jag var rejält trött i huvudet. Jag tog mitt täcke och kröp ner i soffan bredvid älsklingen för att titta på handboll, men det blev inte långvarigt. Några enstaka mål hann jag se, sedan befann jag mig snart nog i drömmarna värld.

Nu är det dags för uppsatskorrigering!
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Linda

Vad underbart det låter... Är sååå avundsjuk

2011-01-19 @ 11:12:23
URL: http://lindatunstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0