Liten dagsutflykt

Idag har jag och Hilda varit på en liten dagsutflykt till Vingåkers factory outlet, Scorett och Iittala outlet. Vi var egentligen inte på jakt efter någonting speciellt, utan behövde bara komma ut en sväng. För min del hade det inte skadat att hitta några par byxor eftersom det vankas jobbstart inom kort. Då kommer det att krävas en hel del funktionella vardagskläder, vilket jag råder lite brist på. De byxor som jag har är antingen för trånga (skyller på att byxorna har krympt, haha) eller bara är allmänt opraktiska att jobba i. Dessvärre hittade jag inga kläder som föll mig i smaken på dagens tur och inga skor eller inredningsprylar i de andra butikerna heller. För ekonomins skull var det kanske lika bra, men nog kliade det allt i shoppingfingrarna. Någonting litet hade jag minsann velat haft med mig hem.

Nu ser jag fram emot våren, när alla butiker får in sina vårkollektioner. Den årstiden faller mig mer i smaken med kjolar, tunikor och klänningar. Ni som känner mig väl vet ju att jag inte är någon jeanstjej, utan trivs bäst i leggings, tunika och liknande.

Sovdags nu.
Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0