Gårdagens sträckläsning

I lördags köpte jag fyra nya pocketböcker för att dryga ut sommarläsningen ytterligare. Jag påbörjade denna roman, skriven av Åsa Jinder, under eftermiddagen och var sedan klistrad fram till midnatt. 259 sidor senare, för att vara exakt! Jag slukade den från pärm till pärm, ivrig att få veta hur historien skulle sluta, vilket inte riktigt är likt mig. Kanske var det någonting med bokens handling som fick mig att fängslas, med tanke på att rädslan för att själv råka ut för det ödet har slagit mig både en och två gånger.

Kan kärleken övervinna allt? Vill du ha barn med mig? Sex magiska ord som de flesta har drömt om att få höra. Men för Nora blir de början på en lång och smärtsam resa. Nora är en känd programpresentatör på tv. Hon lever ett typiskt singelliv som mest går ut på att jobba, träna och springa på kändispartyn. Men när hon träffar Joakim förändras hela hennes liv. De blir handlöst förälskade, flyttar ihop och bestämmer sig snart för att skaffa barn. Men det var inte så lätt som de hade trott och snart befinner de sig i en karusell av hormonbehandlingar och provrörsbefruktningar. Nora blir allt mer besatt av tanken på barn samtidigt som plågsamma minnen från barndomen väcks till liv. Förhållandet sätts på hårda prov och frågan är om det kan överleva.

… Åsa Jinder skriver i samma anda som Kajsa Ingemarsson och Marian Keyes. Med djup och värme tar hon sig an det ofta tabubelagda ämnet barnlöshet. Vill du ha barn med mig? är en både underhållande och gripande relationsroman med hög identifikationsfaktor och stark närvarokänsla. Åsa Jinder är riksspelmannen som gav nyckelharpan ett ansikte, älskad textförfattare och kompositör samt författare till tre böcker.

Kommentarer
Postat av: Enander

Jag har en fototävling på min blogg nu, kika gärna in och delta :)



Direktlänk: http://enaander.blogg.se/2011/july/d.html#comment

2011-07-25 @ 19:49:53
URL: http://enaander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0