Effektiv söndag

Denna dag fick sig ett abrupt uppvaknande! Tuss satt på fönsterbrädan och råkade dra med en blomkruka på vägen ner. Pang ner i golvet och där låg den vackra krukan som jag fick av rektorerna i fredags, i tusen bitar. Tuss satt och tittade förläget på mig medan jag plockade upp skärvorna och dammsög upp jordresterna. Då tyckte jag synd om henne, för det syndes så väl att hon hade blivit rädd av smällen och att det var en olyckshändelse. Det var startskottet på denna dag!

Efter detta snabba uppvaknande har dagen gått i ett. Jag och älsklingen hade bestämt att söndagförmiddagen skulle vikas åt städning och så blev det minsann. En timmes intensiv städning tillsammans resulterade i ett skinande rent och väldoftande hem och det kändes riktigt bra.

När städningen var klar och pulsen ändå var uppe, passade jag på att avverka 1 h och 20 min på gymmet. Min motivation för träning och god kosthållning är återigen på maxnivå och resultaten har redan börjat visa sig. -3 kg på vågen och orken på gymmet stiger allt mer. Jag och sambon stöttar varandra och tillsammans ska vi lyckas storartat, den saken är säker. Ensam är faktiskt inte stark i mitt fall, det är tydligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0