Veckans vårtecken

Solsken, snödroppar och ljusare tider i all sin ära, men jag har den här veckan fått riktiga vårkänslor utav barnen i skolan. Igår började de dra fram sopborstar på skolgården för att borsta bort allt grus och ut kom bollar, hopprep och andra vår/sommarleksaker. Det såg så härligt ut när de lekte i solskenet och jag fick känslan av att det faktiskt är vår på ingång, trots allt. Det kan vi verkligen behöva efter ett halvår av mörker och kyla.

Inte ett ont ord om vinter, men nu blickar vi framåt och välkomnar våren med stora famnen.

Kommentarer
Postat av: Frida

SV: Jo, så tänkte jag med men bladen växer ju liksom omlott så när jag skar itu den så ramlade hela blasten isär fast jag försökte att inte skära så mycket i själva roten de sitter fast i. I och med att man har två ananasar så fick jag två försök på mig. Gick inte.

2011-03-16 @ 08:14:06
URL: http://vigubban.blogg.se/
Postat av: Frida

SV: Exakt! Det är verkligen så sjuuukt synd om dem. Stackars farbröderna! Fniss...

2011-03-17 @ 16:56:23
URL: http://vigubban.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0