Fint till advent

På söndag är det redan dags för första advent, tro det eller ej. Själv har jag inte någon som helst julkänsla och antagligen beror det främst på alla plusgrader och gråa höstruskiga dagar som har passerat den senaste tiden. Det känns som om jorden är smått årstidsförvirrad, för i rabatten utanför vår ytterdörr knoppas rosenbuskarna som om vi befann oss i mitten av augusti. November 2010 bjöd på snökaos och bitande kyla och november 2011 bjuder på värmerekord och rosenknoppar - det är vad jag kallar kontraster.

Det må vara knepigt väder, men vare sig vi vill eller inte nalkas första advent på söndag och jag är riktigt sugen på en fin adventsljusstake i år. Jag planerar att använda min kreativa ådra och anamma trenden att dekorera blockljus med siffror. Det är så himla fint och lagom på något sätt, utan en massa mossa, svampar, tomtar och annat krafs som julen tenderar att bjuda på i överflöd. Det faller nämligen inte mig i smaken. Frågan är bara när jag ska hinna genomföra alla mina projekt jag har i åtanke.

Kommentarer
Postat av: Zarah-Lou

Det är faktiskt lite svårt att tro! 1a advent! Har inga julkänslor alls i kroppen.. det är ju HÖST ute! xD

2011-11-23 @ 14:57:51
URL: http://blogg.zarah-lou.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0