Mattes duktiga tjej

När jag fick min kattflicka Tuss för ungefär 2 år sedan, märkte jag ganska snart vilken egensinnig och tjurskallig tjej hon var. Jag fick inte bära henne och att klia eller ens vidröra hennes mage kunde resultera i ett bitskt utfall med både tänder och klor. Väldigt snart lärde jag mig hur hon ville bli hanterad, men successivt har jag/vi arbetat fram en lugn och harmonisk kisse som är det mest kärleksfulla man kan tänka sig. Eftersom Tuss var 2 år gammal när jag köpte henne är det inte annat att jag undrar hur hon hade det innan hon kom till mig. Antingen har någon varit elak mot henne eller så har hon inte fått den uppmärksamhet och närhet som ett djur behöver.

Sedan några veckor tillbaka har jag dagligen jobbat med att lära henne att bli buren. Under första försöket skrek hon och höll på att riva mig sönder och samman, men dag för dag har det skett en enorm utveckling. Nu kan jag lyfta upp, hålla varsamt i 30-40 sekunder och sedan släppa ner henne utan problem. Efter varje nedsläpp får hon två bitar av sitt favoritgodis och en massa gos och beröm. Skam den som ger sig!

♥ Matte och husses duktiga lilla hjärta ♥


Kommentarer
Postat av: Fraj

Det går kanske inte att läsa gamla hundar sitta, men att lära gamla katter bäras funkar visst ;)

2011-10-02 @ 13:59:19
URL: http://kombinationskristus.blogg.se/
Postat av: Amanda

Hoppas du haft en trevlig helg!



Checka gärna in på min blogg och lämna gärna en liten kommentar också, det skulle vara supernice! :) Ha en fortsatt trevlig dag! :)

2011-10-02 @ 16:35:47
URL: http://aowis.blogg.se/
Postat av: Tilda

Söt kisse :') Vad tycker du om söndagar? :)

2011-10-02 @ 21:33:18
URL: http://bestofdays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0