Sommaren 2011

Gjorde du något i sommar som du aldrig gjort förr?
Yes, jag var på festival för första gången. Festivaldebut som 24-åring, det trodde jag inte om mig själv. Sedan var jag på Smultronstället för första gången, vilket garanterat kommer att hända igen.

Dog någon som stod dig nära?
Nej, tack och lov! Jag fixar inte avsked, what so ever.

Vilka länder besökte du?
Jag har hållit mig på hemmaplan hela sommaren. Har inte varit utomlands sedan 2007 sorgligt nog.

Är det något du saknat sommaren 2011 som du vill ha sommaren 2012?

Ja, ledighet! Nästa sommar önskar jag mest av allt en betald semester. Min allra första någonsin.

Vilket datum från sommaren 2011 kommer du alltid att minnas?
Inget specifikt datum, men hela festivalveckan i Borlänge kommer jag alltid att minnas.

Största misstaget?
Misstag gör vi alla, men jag tycker mig ha undvikit de rätt bra i sommar.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Jag har varit konstant förkyld och haft feber och hostat om vart annat.

Bästa köpet?

Festivalbiljetterna till P&L -11.

Vad spenderade du mest pengar på?

Festivalen tror jag. Det drar iväg när man ska ha entréband för alla dagar, tågbiljetter tur- och retur till Borlänge och uppehälle i form av mat och dryck under vistelsen. Värt varenda krona dock!

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja, alla underbara nya människor som jag träffade i Borlänge.

Vilka låtar kommer alltid påminna dig om sommaren 2011?
Coconut Tree - Mohombi. Inte för att jag tycker att den är bra, utan för att jag blir så full i skratt av den.

Är du gladare eller ledsnare i sommar jämfört med tidigare somrar?

Gladare tror jag. Trots att jag var konstant småsjuk, hade jag väldigt roligt och var på bra humör!

Vad önskar du att du gjort mer?
Solat och badat, om vädret hade varit lite bättre.

Vad önskar du att du att du gjort mindre?
Jobbat, men det var ju för säkerhets skull. Jag hade ju lika gärna kunnat varit arbetslös vid det här laget och då hade de pengarna varit mer än välkomna.

Hur tillbringade du din midsommarafton?
Först middag hos Andreas mormor och morfar, sedan det årliga partyt med vännerna.

Har du druckit alkohol under sommarn?
Både ja och nej. Under festivalen blev det såklart en del dricka, men annars har det varit väldigt måttfullt och balanserat så att säga.

Har du vart stupfull?
Haha jaa, sista kvällen uppe i Borlänge var jag ordentligt dragen.

Har du sett någon varit full?
Jajjemen, under festivalveckan såg man både det ena och det andra. Där fanns det folk som körde all in, minst sagt.

Blev du kär i sommar?
Kär var jag redan och då har man bara fokus på att underhålla dessa känslor.

Hur många förhållanden?
Ett, detsamma som förra sommaren dessutom. Vi närmar oss 1,5 år tillsammans nu.

Favoritprogram i sommar?
Har tittat väldigt lite på tv denna sommar om jag ska vara ärlig.

Bästa boken du läste i sommar?
Byt liv med mig skriven av Adele parks.

Största musikaliska upptäckten?
Oj, kan inte komma på någon speciell.

Något du önskade och fick?
Vackert väder under festivalveckan. Det var en riktig höjdare med strålande solsken alla dagar!

Något du önskade dig men inte fick?
Tillräckligt med ledighet innan jag påbörjade mitt nya jobb. Det har gått bra ändå, men jag hade gärna haft lite mer tid för mig själv och min partner för att njuta av sommaren ordentligt.

Vad gjorde du första dagen på sommarlovet?
Jag packade ihop alla mina grejer på mitt gamla jobb och tog farväl (för den här gången) av alla härliga barn och kollegor. Det var tunga steg som jag tog på vägen hem den dagen.

Finns det något som skulle gjort din sommar bättre?
Ja, mer ledig tid.

Hur skulle du beskriva din stil sommaren 2011?
Jag har ingen speciell stil. Leggings, tunika och ett par schyssta skor är det jag känner mig mest bekväm i. Dock har jag fått en lite oväntad crush i leopardmönstrade plagg och accessoarer.

Vad fick dig att må bra?
Min partner, mina vänner och tanken på att hösten skulle medföra ett nytt jobb för min del.

Vem saknade du?
Vänner som bor långt borta tror jag. I ärlihgetens namn är jag rätt kass på att upprätthålla kontakten, fastän jag både vill och borde göra det. Skärpning!

Fått någon ny vän?
Ja, flera härliga Borlängebor.

Sommarens sötaste?
Kan inte komma på någonting speciellt, så jag säger glassen på Smultronstället. Den var söt så det förslog!

Sommarens hetaste?
Camp Gunnel i Borlänge, haha. Så heta vi var!

Sommarens största kärlek?
Min största kärlek är min kärlek året om, så det så.

Sommarens besvikelse?
Alla baciller som attackerade mig. Fy bubblan för att vara sjuk på sommaren!

Sommarens bästa?
Peace and Love 2011, helt klart!

Sommarens snällaste?
Ingen nämnd, ingen glömd. Ni vet vilka ni är!

Sommarens tältning?
Tältade aldrig denna sommar. Som tur var slapp jag campinglivet på festivalen eftersom vi bodde i lägenhet.

Sommarens solning?
När jag grillade uppe på soldäck på mamma och pappas båt i skärgården.

Sommarens skratt?
Jag har skrattat mycket den här sommaren, men mest blev det nog i Borlänge!

Sammanfatta sommaren 2011!

Jobb, förkylning, festival, höstförväntningar, kärlek, vänskap!

Något du längtar till hösten?

Ruggiga höstkvällar när man kan tända ljus, dricka té och mysa ner sig i soffan med trevligt sällskap och en bra film. Hösten är speciell på det viset och jag gillar den, så länge som vädret håller sig skapligt. Regn och iskalla vindar är dock ingen storfavorit.


Kommentarer
Postat av: Sara

camp gunnel <3

2011-09-05 @ 21:59:10
Postat av: Jonna

Peace&Love. <3

2011-09-07 @ 19:56:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0