Tystnaden som uppstår

... när hela familjen ligger i dvala hela söndagen. Karln ligger och sover, bakis efter gårdagens partaj med fotbollslaget, och hankatten gör honom sällskap i sängen. Tuss ligger och sover i sin korg här i vardagsrummet och det enda som bryter den brutala tystnaden är hennes diskreta snarkningar. Det är en trött familj jag har idag!

Själv är jag pigg som en nötkärna och har precis avverkat en blåsig promenad runt Djulö allé och en timmes workout på gymmet. Det känns som om jag har börjat komma igen efter sommarens alla synder och det är minsann välgörande för både kropp och själ. Träningen idag gjorde gott, så jag gjorde ett klokt val igår kväll när jag avstod alkoholen i förmån för dagens pass. I och med det beslutet fick jag i nyktert tillstånd konstatera hur skönt det är att inte vara 18-20 år och singel längre. Fylla, tårar och spyor, jag säger då det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0