Över all förväntan

Idag åkte jag upp till Intersport för att titta på löparskor och få lite råd kring vad som skulle kunna passa mina fötter. Till min stora förtjusning visade det sig att de faktiskt hade fotanalys där, trots att det enligt hemsidan bara fanns i närliggande städer. Så, nu har jag gjort en sådan analys och fått svart på vitt hur mina fötter beter sig beroende på val av sko. Jag hade trots allt ett ganska neutralt steg, men den sko som vi först provade och som kändes väldigt bra, visade sig vara helt fel. Den gjorde min vrist sned och när jag fick på mig den perfekta skon och kunde se skillnaden på filmen, blev jag helt paff. Jag tror att det är lätt att gå in i en sportaffär och titta ut den sko som först och främst är snygg och känns bra till ett förmånligt pris, trots att den kanske är helt fel.

Här nedan är min utrpovade sko och jag ser fram emot många mil ute i spåren tillsammans med dem. Inte alls de snyggaste jag kunde hitta eller till den prislapp jag letade efter, men vad gör det? Huvudsaken är att jag har bra på fötterna och kan utvecklas, utan att riskera att få skador.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0