Redo för en ny vecka

Då var det återigen söndag och en ny vecka står inför dörren. Söndag för oss brukar innebära städning, tvätt och annat pyssel för att förbereda inför en ny vecka och denna dag var inget undantag. Älsklingen tog tag i disken medan jag bäddade rent i sängen, sedan dammsög han medan jag sorterade och gjorde klart inför tvättiden. Avslutningsvis tog karln några vändor ner till tvättstugan medan jag tvättade golven, dammtorkade och veckohandlade. Detta är vad jag kallar team work på hög nivå! Att aldrig behöva tjafsa och slösa energi på skitsaker i vardagen är verkligen guld värt.

Imorgon börjar skolbarnens lovvecka, men eftersom jag jobbar som fritidspedagog är jag inte ledig som de andra lärarna. Det gör mig faktiskt ingenting då loven är våra bästa tider på terminen. Då har vi hela dagen till förfogande och kan göra saker som vi annars inte hinner under en vanlig eftermiddag. Nu har vi massor med roliga sportlovsaktiviteter inplanerade och det ser jag fram emot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0