Äntligen på benen igen

Phu, då har man avklarat årets dänga av influensa och är någorlunda på benen igen. Att det är rena marathonloppet att gå fram och tillbaka till sopnedkastet ute på gården, det får jag leva med. Jag kan i alla fall vara uppe och fungera som vanligt. Med reservation för att saker och ting kanske tar lite längre tid eftersom jag måste stanna till, snörvla och hämta andan emellanåt.

Nå, vad händer då denna lördag? I-N-G-E-N-T-I-N-G, kort och gott! Jag är allmänt rastlös och uttråkad, samtidigt som jag vet att jag inte kan träffa eller umgås med någon på grund av smittorisken. Har precis varit ute på en lugn promenad i vårsolen och sedan satte jag mig och läste Topphälsa på en bänk vid husväggen. Trots vinterjacka, halsduk, fingervantar och sittunderlag blev det lite för kyligt, så det är lätt att luras av solskenet upptäckte jag. Det är nog bäst att lyda alla mammors råd om att svettas in våren.

Känner ni igen förmaningen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0