Fredag

Idag har jag varit och kollat på de andra studenternas produktioner. Dagen började i Kulturkammaren då teatergruppen spelade upp sin teater Jakten på skogens hjärta. Den var fantastiskt bra! Blev grymt imponerad. Efter teatern bar det av till ett dockspel och redovisning av en äventyrsbana. Båda de var jättefina och jag tror att barnen kommer att älska de när de ska spelas upp nästa vecka. Sist av allt var vi och tittade på en film som några hade spelat in. Den var himla rolig. Ibland skrattade jag så tårarna rann. Häftigt hur de med ganska enkla medel hade fått till en så bra och rolig film.

Under lunchen hann jag springa en vända på stan. Blev en hel del bra inköp. Köpte ett par mysbyxor, två enfärgade t-shirts, en bh, ett par grå leggings, fingervantar, en tunn svart polotröja och lite småprylar på tiokronorsbutiken. Det var en riktigt lyckad shoppingrunda, eftersom jag hittade en massa bra saker som jag faktiskt behöver. Brukar ju annars vara så att man bara handlar utan att tänka efter...

Sitter just nu i skolan och väntar på tåget, som går om ungefär 40 minuter. Lite segt... Jag måste hem och städa och fixa lite, innan det är dags att bege sig iväg ikväll. Ska nämligen bli bjuden på restaurang av darling. Fick det som alla hjärtans dagpresent. Jag fick välja ställe, så ska han betala. Jag valde den Grekiska restaurangen Rhodos, som serverar kolgrillat kött med en massa goda tillbehör. Det är min absoluta favorit! Det ska bli riktigt mysigt.

Rhodos Katrineholm

That´s all,
ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0