Pluggeli, pluggeli, plugg...

Hela denna dag kommer att gå i pluggandets tecken. Jag ska alldeles strax byta om och sedan bege mig ner till biblioteket där jag ska skriva så att fingrarna glöder på min kursportfolio. Jag lyckades få upp lågan igår kväll och skrev nästan fyra hela sidor, men uppgiften är långt ifrån klar. Om det fortsätter i den här stilen kommer dokumentet att sluta i en hel bok. Så ska det inte behöva vara. Det anser jag är fel i examinationens upplägg eftersom den är oerhört omfattande och dessutom inte innehåller några restriktioner om antalet tillåtna sidor. Men men, det kommer att bli examinatorns huvudvärk eftersom det är hon som har konstruerat uppgiften.

Jag och raringen har bestämt att vi inte ska ses någonting förrän min portfolio är klar, dels för att jag måste ha tiden för skrivandet och för att jag ska ha honom som en morot. Vad kan vara en bättre motivationshöjare än längtan efter honom liksom? Ja, det är bara att sätta igång om jag inte ska behöva längta ihjäl mig. Jag återkommer ikväll och då ska förhoppningsvis portfolion vara så gott som klar. Förhoppningsvis är det en rimlig målsättning. Om inte har jag även hela morgondagen på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0