Underbara vår, men...

... det har ju dessvärre en rejäl nackdel. Pollen. I år tycks jag ha blivit allergisk och det gör mig galen. Ögonen bara svider och rinner och huvudet värker utan dess like. Idag på lunchen stod jag inte ut längre, utan var tvungen att åka ner till Apoteket för att köpa allergimedicin för att kunna vara utomhus. Vi hade hälsodag på praktiken, vilket innebar utomhusaktiviteter mellan 8.30 och 13.00 och det var mer våld än nöden krävde för mina stackars ögon. Barnen trodde ju att jag var ledsen eftersom jag gick runt med alldeles rödsprängda ögon och tårar som rann som floder. Tack och lov verkade medicinen väldigt effektivt och jag kunde genomföra de sista timmarna tillsammans med barnen utan problem.

Som avrundning på dagen bjöds alla barnen på Krabbelurer, någonting jag aldrig hade hört talas om förut. Det var en sorts kaka, som rullades i kanel och socker, och påminde om en blandning mellan pannkaka och munkar. Vad detta hade med hälsotemat att göra vet jag inte riktigt, men gott var det.

Som avslutning idag bjuder jag på denna underbara skapelse:

Broken Door - Angel

Kommentarer
Postat av: Sofia Werlin - mitt liv med LCHF

allergier i vår- och sommar är så himla jobbigt. Då är vintern bäst på det sättet men inte annars..

2010-05-03 @ 21:14:20
URL: http://sofija.blogg.se/
Postat av: Emma

Krabbelurer älskar jag :D Ärligt att du inte hört om det innan?

2010-05-04 @ 19:58:16
URL: http://emmchen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0