Julstök

Igår var jag och darling och bakade pepparkakor hos hans mamma. Det var roligt. Helt plötsligt blev man som ett barn på nytt... gjorde en massa sneda och knögliga figurer och åt alldeles för mycket deg, precis som när man var liten. Fick en fin kaka av darling. Han gjorde ett stort hjärta som han skrev Mia på, som jag ska spara... När han gjorde den kakan fick vi ett skrattanfall för att vi sett för mycket på Sunes jul på sistonne, när Sune och Håkan bakar pepparkakor.

Håkan: - Vad gör du?
Sune: - Jag skriver H på mina grisar...
Håkan: - Jaha... Å varför skiver du H på dina grisar?
Sune: - För att de heter H... H.. Holger!
Håkan: - Jaså!?
Sune: - Å varför skriver du S på den där fula getabocken?
Håkan: - Jo för att den heter Su... Su... Sigurd!

Länge leve Sunes jul alltså! Vad är det för konstiga julkalendrar nu för tiden? Har sett två avsnitt av årets och det är ju inte alls samma klass som förr om åren. Ta Sunes jul och Mysteriet på Greveholm som exempel, det var tider det! Men men, barnen verkar gilla den som går nu och det är väl de viktigaste. De är ju som sagt till för barnen. Kanske dags för mig att inse det, haha.

Idag har jag plugat på förmiddagen. Har skrivit på portfolion som ska in efter jul och det känns under kontroll. Skrev två sidor idag så det känns bra. Inte alls mycket kvar nu. Ska försöka bli klar innan jul... sen kan man kalla det jullov på riktigt!

Nu ska jag kila ner en sväng på stan. Har några sista klappar som jag måste ordna med.
Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0