Lördag

Idag är det mycket som står på schemat. Jag satte precis igång en maskin tvätt och när den är klar återstår det två maskiner till. Hade en överfull tvättkorg så det var på tiden att ta tag i det idag. Under tiden jag tvättar ska jag ta tag i diskberget ute i köket. Har blivit en riktig latmask de senaste 2 veckorna och låtit disk från flera dagar i streck stå framme. Verkligen inte likt mig. När jag har betat av disken är det dags för att dammsuga och moppa golvet. Ser ut som skit här hemma... Man skulle kunna tro att det är en luffare som bor här.

När allt det där tråkiga är avklarat ska jag baka den där goda saffranskakan som jag la ut recept på härom dagen. Ska ha med den till Edwins 1-årskalas i morgon. Kan inte riktigt fatta att lilleskrutten redan fyller 1 år. Så här års förra året hade vattnet gått och alla väntade med spänning på telefonsamtalet med glädjebeskedet. Skulle han bli en luciabebbe, eller hur skulle det bli? Han var ju egentligen beräknad 2 januari, men föddes sent natten till den 15 december. Blev en 08:a trots allt.

Det här blir en lugn helg över lag. Igår tittade jag och darling på Idolfinalen (STORT grattis till vinsten Kevin! Enastående bra jobbat). Sen la jag mig och sov direkt när han hade gått hem. Han skulle upp och jobba tidigt idag... Idag blir det som sagt städning och bakning och lugna planer inför kvällen. Blir nog hemma och slappar ikväll igen. Söndagen kommer att ägnas åt plugg och sedan barnkalas.

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0